Cotswold Way

naar de fotogalerie

Vrijdag 15 mei
Overnachten in B&B
We vliegen met airmiles naar Birmingham. Om 22.15 uur komen we op het vliegveld aan en geen per taxi naar het B&B dat we in Nederland al geregeld hebben.

Zaterdag 16 mei naar Chipping Camden – Broadway
11 km/ 350 mtr stijgen
Overnachten in B&B omgeving Broadway
CW KoolzaadWe treinen naar Stratford upon Avon, de woonplaats van Shakespeare. Tijdens de koffie op een terras komt een trouwstoet voorbij en vraagt Ina plots of Liset ooit van plan is te trouwen. “Ooit” is het antwoord, maar over 2 weken wordt er in kleine kring getrouwd.
Met de bus naar Chipping Camden, waar we omhoog Dovers Hill opgaan.  Het is prachtig weer, vandaag hoeven we maar 8 km., na een pauze verdwalen we en komen 3 km van de route uit. Met uitzicht op koolzaadvelden lopen we naar de Broadway tower, vanaf de tower dalen we naar het plaatsje Broadway. Om 19.15 uur zitten we op het terras bij de pub. Ina belt rond voor een B&B, het kost nogal wat moeite om er een te vinden, uiteindelijk lukt het, wel 5 km vanaf Broadway.  We eten eerst hier een hapje en worden opgehaald door de gastvrouw van de farm in de middel of nowhere. En zij maar vertellen dat het land overbevolkt wordt.

Zondag 17 mei Broadway – WinchcombeCW bier in bad
19 km/ 570 mtr stijgen
Overnachten in B&B The Homestead, Winchecombe
Heerlijk ontbijt en in alle rust de tuin bekeken. We worden teruggebracht naar Broadway. Het is prachtig weer, we wandelen langs velden vol boterbloemen, bos en weiland naar Stanton. Stanton is een pittoresk dorp met leuke huisjes, mensen zitten op straat te tekenen en schilderen.
We lopen door een prachtig bomenpark, langs Stanway Abbey de heuvels in. Bij een fruitfarm kopen we ijs en deze mensen regelen onze B&B. Tegen 19.00 uur komen we bij het prachtige huis aan. We worden ontvangen met wijn en bier, de voeten gaan het koude badwater in om af te koelen.

Maandag 18 mei Winchcombe – Res. Inn
19 km/ 570 mtr stijgen
Overnachten in B&B
We regelen een B&B met transport voor vanavond.Het weer is weer prachtig en we wandelen langs een graftombe de heuvels in. Via Cleeve Hill over het golfterrein naar de andere kant van de heuvel. Wel uitkijken voor golfballen. Om 18.30 uur komen we bij de Inn aan, we eten hier een hapje en worden om 21.00 uur opgehaald. We logeren bij een Indiase meneer met Engelse vrouw en een dikke poes Pickwick.

Dinsdag 19 mei Res. Inn – Little Witcombe
18 km/ 470 mtr stijgen
Overnachten in B&B Springfields farm, Little Witcombe
CW21Onze B&B familie regelt alvast onze B&B voor aankomende nacht . We worden teruggebracht naar de Inn, waar we de route vervolgen. Erna vergeet haar veldfles te vullen en vraagt bij een boerderij om water. Op weg naar Seven Springs komen we langs schapenscheerders en opgewonden schapen. Na een koffiepauze gaan we omhoog met uitzicht op Cheltenham, langs Devil’s Chimmy over het golfterrein naar Crickley Hill. We dalen af naar een rotonde bij de INN Air balloon, waar we aan de cider gaan. Springfield farm ligt 3 km verder, het zijn 3 huizen bij elkaar. We logeren bij 2 oude zussen. We lopen naar de Inn voor een heerlijke seafood pasta en appelkrummel.

Woensdag 20 mei Little Witcombe – Painswick
18 km/ 670 mtr stijgen
Overnachten in B&B in Painswick
CW19Het zonnetje schijnt, we lopen langs een romeinse villa naar Coopers Hill, dalen naar een golfterrein waar het erg druk is, de golfballen vliegen om de oren. We komen aan in Painswick, een leuk dorp met een in vorm gesnoeide liguster bomen en Cotswoldstenen huisjes. Liset heeft haar dag niet en gaat vanaf Painswick verder met de bus, zij wordt opgehaald door de B&B familie. Een leuk B&B huisje met kruipdoor-sluipdoor gangetjes. Erna, Alie en Ina raken elkaar kwijt doordat een stier in de weg staat. Erna loopt om en kan de route naar Alie en Ina niet meer vinden. Pas anderhalf uur later vinden ze elkaar weer. We eten in de B&B, voorgerecht een fruitsalade, kippenprutje met gekruide aardappelen, groente en pavlov toe.

Donderdag 21 mei Painswick – Nibley House
15 km/ 755 mtr stijgen
Overnachten in B&B Nibley House
Vandaag lopen we langs Randwell naar Stanley. Door boerenland en bos lopen we verder langs de heuvelrug. We pauzeren bij een picknick plaats met dwalende mannen. We voelen ons hier niet prettig en gaan snel verder, we hebben uitzicht op de Severn en Wales en op Cam-Long-Down, de tafelberg waar we overheen gaan. In Dursley genieten we van een hightea op het terras (we lopen al die dagen al in korte broek). Om 18.15 uur komen we bij Nibley House aan, een enorm huis met grote tuin waar fraai gevormde struiken staan. Binnen zijn ze nog aan het opknappen, beneden ziet het er netjes uit, maar de slaapkamers zijn een bij elkaar geraapt zooitje met schimmel op de muur. We eten in de Black Horse Inn We hebben geprobeerd een overnachting te regelen voor de komende dagen in verband met bankholiday.CW Nibley House

Vrijdag 22 mei Nibley House – Hawksbury Lipton
15 km/ 495 mtr stijgen
Overnachten bij B&B
We lopen naar het monument, van hier is de Severnbridge te zien. Langzaam dalen we af naar Wotton. We raken Alie en Ina even kwijt die de onofficiële route nemen. In Wotton doen we boodschappenen regelen een B&B in Meysfield waar we 2 nachten verblijven.
In Bath is niets meer te vinden en de eigenaars regelen transport.Door bos met daslook wandelen we naar Alderly en via een modderpad naar Hawksbury Lipton. We belanden in de pub, daar verwittigen we de B&B dame dat we om 21.00 uur opgehaald willen worden.
Mw reageert paniekerig, ze had ons eerder verwacht, had eten in huis en nu moet ze ons in 2 etappes ophalen (terwijl ze dit zelf had aangeboden). Eerst gaan we eten, zalm met asperges. Mw komt ons ophalen reageert verward, ze had nog van alles willen doen voor de bloemenshow. We kunnen met zijn vieren in de auto en rijden naar de kerk, een verplicht rondje bloemenshow. Ik heb het gevoel dat ik in een George & Mildred aflevering ben gekomen. Mw heeft een mooi huis in de middle of nowhere, woont alleen met herdershond ter verdediging.

Zaterdag 23 mei Hawksbury Lipton – Cold Ashton
19 km/ 400 mtr stijgen
Overnachten in B&B
Mw dribbelt zenuwachtig heen en weer, laat de toast aanbranden. Ze rekent geld voor wijn en transport, maar niet voor gebruik van de wasmachine. Ze brengt ons weg, raakt in paniek van een tractor die in de weg staat. We worden in Hupton afgezet en lopen naar Little en Old Sodbury. Het eerste uur nog nalachen en kletsen over “Mildred”. Bij het fort houden we koffiepauze, daarna lopen we via de boterbloemvelden naar Tamorton. Door korenvelden naar Dyrham, waar we zin hebben in een thee, helaas geen tearoom. Dan maar een weitje, even later worden we weggejaagd door paarden. We lopen door een daslook bos. Om 18.30 uur zijn we in Cold Ashton bij de pub. We nuttigen daar een heerlijke maaltijd, een crêpe met champignons, ui en tomaat. Om 21.00 uur worden we opgehaald door onze B&B gastheer, een zwijgzame man.

Zondag 24 mei Cold Ashton – Bath
14 km/ 325 mtr stijgen
Overnachten in B&B
CW22Vanmorgen brengt onze gastheer (we noemen hem George) naar Cold Ashton en hij haalt ons vanavond weer op in Bath. Als je over zijn cold retrievers begint komt hij helemaal los. In Cold Ashton word een houten deur met valeriaan bestookt door ons, fotografen. We lopen verder via James Herriot achtig gebied. We lopen langs het Grenville monument, door open veld met uitzicht op Bristol. We dalen naar een topografische kaart, daar hebben we zicht op Bath. De route loopt nog 3,5 km door de stad. Onze lunch is karig, het is einde van de reis. Onderweg worden de laatste restjes verdeeld. We lopen langs de mooie gebouwen van Bath, om 16.30 uur staan we op het plein bij de thermen. Eindpunt Cotswolds Way 160 km. Het ziet er leuk uit, straatartiesten op het plein, er is een muziekfestival. In de buurt van de brug vinden we een leuk restaurant, van buiten ziet het er klein uit maar een bord verteld ons “we are bigger than you think” Om 21.30 haalt “George” ons op bij het station.

Maandag 25 mei terugreis
CW11’s Morgens worden we naar Bath gebracht. Erna en Liset maken een rondtoer met een open dubbeldekker bus, Ina en Erna maken een rondwandeling met gids. Bath is een leuke stad. ’s Middags gaan we met de trein naar Birmingham en met het vliegtuig naar huis.